status ;)

aku rindu dia-colet

Monday, June 20, 2011

DNA engineer

perempuan atas ni anak ke 2 dalam sibling aku . sudah tua . tak lawa . tapi berusaha ke arah itu . ( gud job gud job ) . sudah berpunye . dalam perancangan berkawen . so dia tak bule kena ngurat lagi tahu ! dia sudah habes belajar . budak mekanikal enjin . tapi kerja bahagian civil di syarikat abah . ok la tuh .

anak ke 3 dalam pemily . anak lelaki first . debab gemuk metong . aku heran dia sudah berpunye . ye , cinta tak kenal rupe kannnnnn . dia sangat giler ngan chess . sampai aku pun nak dia train , maap aku tak suke chess . sekarang dia tengah amek degree . budak civil enjin . time cuti sem dia selalu kije ngan abah , jage site . sekarang tengah praktikal utk jadik kontraktor .

anak ke 4 anak encik nakmat . cam biase tak hensem tapi sudah berpunye . dia nak makwe nurse aje . dia ni bajet sorang abang yang penyayang mithali . gamba kat atas tu semua dusta . dia berlakon je tuh . kihkih . masih setuden di ikip . budak elektrikal enjin . mase cuti bekerja ngan syarikat pak baha lektrik . dia mau carik duet ngan carik pengalaman sambil tu carik awek baru . hihi .


ni anak ke lima . seorang perempuan . op coz lah sebab dia masih menutup orat . dia teringin amek lesen skuba diving tapi takde duit . so , dia hanye mampu snorkelling di pulau manukan, sabah je . masih belaja lagi dalam foundation engineering . may be , dia akan sambung degree sebagai budak structural enjin . insyaallah .

yang ni plak terus skip anak ke 9 . aku tatau dia mimpi hape . sebab awal awal dia nak jadik ustazah sesuai dengan kehebatan dia kat sekola agame . dia sampai marah aku sebab aku lupe amek report kad sekolah agame dia . nak tunjuk ranking tinggi la tu . hihi . tup tap tap tup dia dah edit gambar sendiri mau join kakak abang dia jadik budak enjin . pastuh print gamba senyap senyap . letak gamba atas meja kat opis abah pun senyap senyap . haih ,

anak pertame sudah berjaye menjadi kerani . jangan pandang rendah ngan kerani . superman tu kije kerani gak mampu je selamatkan dunia . ade ape hal ?

ape cite ngan anak ke 6 7 8 10 11 ?? normal lah diorang masih takde arah tuju . budak budak budak . dulu aku pun camtuh . dan aku pernah bercita cita nak jadik pelakon . bole pakai seksi seksi masuk surat kabor . kalahkan ziana zain . budak budak budak , ngarut . aku lupe plak anak ke 8 dah ade cita cita . dia nak jadik doktor . ok la 1 pemely 1 doktor . kan kan kan ?

chalow !



peace =]

4 comments:

  1. rajen update blog sapiah.. hee

    ReplyDelete
  2. wwwooooo.....ziana zain 2..tinggi cite2..hehe....ade yg ke 12 13 or seterusnye x?heheh

    ReplyDelete
  3. perghh....incek engineer rupanya kerabat2 inihhh~ hehe

    ReplyDelete
  4. tira::byk mase . da benti kije . kehkeh
    realiti::agak la . budak budak budak . 12 13 da takde weh . dah tutup talian dah . ahahaha
    kak lisa :: kehkeh

    ReplyDelete