status ;)

aku rindu dia-colet

Thursday, June 30, 2011

mengiwi kasut

semalam aman mintak tolong aku orderkan berey tok kawad hari sukan dia . aman suruh order kat kedai hape enta . aku malas nak amek kesah sebab dalam hati aku memang tanakk tolong aman pun . hihi . dah sah kakak jahat . bukan hape . aku nak suruh dia berdikari sendiri . aku duludulu mase umur setaon jagung semua mende kena berdiri atas kaki sendiri tahu . adek adek aku sekarang manje manje . aku dah reti iron baju setat 6 tahun . itu pun aku iron seluar pj hijau tadika abim sampai berlubang kat peha dibuatnye . itu bukan berdikari itu gatalgatal tangan . kehkeh . so , esoknye aku pakai seluar pj yg ade tampalan kat peha-lah . bile kawan tanye , eii , nape seluar awak kena jahit ? aku jawab , kiter tak tau kiter tak tau . ade tikus kat umah kiter tu gigit seluar kiter sampai berlubang . kawan aku tu pun satu , boleh pulak percaye . tikus mane gigit seluar sebesar tombol pintu ? bengong .

tapi hari ni .

aku mau naik tangga umah aku dan kebetulan aku lalu melepasi aman . aku nampak dia tengah kiwi kasut kawad kat tepi pintu rumah . niat tok naik tangga pegi atas aku batalkan . aku pergi dekat ngan dia . aku tolong dia . omaigodd ! macam tak percaye akhirnye aku tolong aman kilatkan boot dia dengan gune lighter bagaih . nak kate aku ni mulia sangat . tidaklah . aku ghase perbuatan mengiwi kasut tu telah memukau aku . damn !

perbuatan tu ekceli ingatkan aku mase aku zaman kawad sekolah menengah rupenya . Aku ghase aku rindu-lah ngan perbuatan tu . (muke bertukor merah malu) . kihkih .

aku ingat lagi memoria 1 kontijen aku bersengkang mate tidur 3-4 pagi semate mate mengiwi kasut . well , kalau nak dapat markah full tok pakaian seragam kawad farmasi kenalah kasut berkilau memantul sinaran matahari sampai pengadil tak mampu tengok lagi tahuu . sekelumit tanah merah haram lekat tahu .

kitorang mengiwi secare berjemaah . baru la masyuk . tidakla bosan sampai mengiwi sambil kepale tersengguk sengguk . sumpah burok perangai . aku ni selalu jeling kasut kawad orang sebelah . sebab aku mau bandingkan kasut aku ngan dia sape lagi berkilat . kalau dia menang . aku double kilatkan kasut aku . aku jeling lagi sekali . yes , aku menang . aku puas hati . aku masuk tido . hihi

aku balek prep pukul 11 . takkan la aku mengiwi kasut dr kul 11 smpai 3 pagi . giler hape . tidaklah . pade tempoh yg same aku iron baju kawad . aku iron baju kena nampak sight . kitorang tak gune kanji atau omputeh cakap starch . kalau baju kawad tuh gune kanji takut baju kawad tu tak tahan lame . cepat rosak . dah kena beli lagi . baju kawad pulak mahal tahu . kitorang taknak la bazirkan duet kerajaan semate mate support baju kawad kitorang ok . so , terpakselah kitorang berhempas pulas mengion baju sampai kasik tajam biar jari pengadil luka bile tersentuh . merepek . itu cikgu aku katelah . lawak ke ? nak kate lawak bolelah aku kasik 3 bintang daripada 10 . anda bagaimana ?

baju kawad kitorang tuh buat ikut badan masing masing time aku form 4 . mase sesi pengukuran saiz badan aku takde . aku ghase time tu aku masuk pertandingan kuiz sastera kodd . oleh itu aku tak dapat ukur badan aku . tukang jahit tu pun satu . dia nak saiz baju aku hari tu jugak . senang kerja dia . membe membe aku suggest kan saiz aku ikut saiz khai . setau aku khai tu lagi keding dari aku . lagi kurus . rendah siket dari aku . korang mesti bole bayangkan kan baju kawad aku jadik hape kannn . nak tak nak aku kena pakai baju kawad yang sedia kala ngam ngam even takde dart dan pendek . 1 kontijen aku semua buat dart . so , aku terpakse buat dart untuk seragamkan . orang lain pakai sematt je . aku pakai seksi tahu . wah , sesak tak leh bernafas . kate perut buncit aku .(-..-)


citt dulu aku terpengaruh ngan budaye pakai tudung lipat atas ngan budaya my space poss mulut chumel tp fail .

aku makin lupe ape aksesori kawad lain . ade berey ade chain ade name tag ade . hah , ade bulu (bulu tak semestinye blue , otak blue je pikir bulu itu blue) haha . bulu tu pakai kat atas berey . ade lagi pin epe tah lekat kat koler . lekat kat poket . hape entah . aku tak ingat . dah due tahun aku tak pakai ok . bile aku form 5 . tambah lagi satu aksesori . kitorang kena pakai belt . cam sioot je belt tuh . makin tambah seksa perut buncit aku . makin buat aku seksi je kann . kemon lah . I hate dis stuff . kihkih . bajet aku suci . tapi seriusla belt tu kena pakai ketat ketat . kalau longgar sangat kena tolak markah . lagi pun pengadil akan periksa mase kawad statik . tak silap aku kalau belt tercabut mase kawad nanti kena penalti . haih , celaka-lah kau belt ! lu bikin gua derita !


muke ketat tahan seksa pakai belt time kawad statik gabungan kebangsaan kat sarawak .

aku mesti tergelak sorangsorang tengok budak laki kms pakai tshirt batch aku . sebab design baju batch aku tu macam tshirt koko sekolah menengah . ahaha . lagi lagi mase diorang pakai mase hari rabu dengan baju kena tight-in plus seluar slack plus kasut hitam pvc . kasut hitam pvc itu kasut kawad . sebijik macam half-attire kawad . ade sekali kontijen aku kena pakai half-attire pastuh kena tight-in mase latihan pusat kawad static peringkat negeri . aku degil . aku tanak tight-in . membe membe aku sume paham . seluar aku tu ketat . err .. paham paham jela .. tapi jurulatih dari atas tibetibe pekik . hah , sape sorang tu yg tak tight-in tu . TIGHT-IN ! dengan muke penoh terpakse aku pun tight-in . lepas tu , kitorang kena buat barisan paras . tak semena semananye , biase aku dapat tempat belakang tibetibe aku dapat barisan depan . bile dah luruskan barisan then keluar barisan . aku baru perasan zip seluar kawad aku terbukak . adeh , malu beb depan tadi ade ramai pegawai polis tengah memantau . o.0”


nampakla budak yg pakai t-shirt tuh . tula half-attire tp kena tight-in lah . muke itam .

tp skang kementerian pelajaran dah tak mahu support pertandingan kawad farmasi . duet tak cukuplak . eleh , makan duet rakyat bole pulakk . aku takut kawad ni makin pupus . even org luar tak heran pun ngan kawad kaki . buat muke itam lah . bla bla bla . tak best langsung . tak kesahlah . aku enjoy . ade ape hal?

assalam . chalow !
peace =]

2 comments: