status ;)

aku rindu dia-colet

Friday, June 17, 2011

aku sesak nafas tahu

aku suruh mok cek bertudung indon pink oren tu mencedukkan nasi goreng separuh pinggan . ditambah sekeping temper sebagai sarapan . tidak lupa sambal sebagai penambah perisa tambahan . aku order air horlicks panas kat mok cek yang same . bukan mau tocer mok cek tuh .dia memang pekerja di situ . ape boleh buat . aku menatang pinggan tadi ke meja petak cokelat betul betul tepi jalan . bukan di penjuru alam . itu melampau tahu .

pagi itu aku bersarapan dengan abah di gerai tepi jalan yong peng . sweet bukan . sorang anak pompuan dengan bapanye sahaje . tanggapan orang kata ni mesti sorang budak perempuan anak tunggal kesayangan sudah kehilangan ibunye . itu tidak hape hape . sebab diorang tak kan cakap aku ni bini muda . hihi . aku yakin . kerna muke aku masih tegang lagi . kihkih . mengarutlah . aku tengah kerja ok . aku tengah kerja sebagai driver abah ke jb tuk tengok site . tanpe gaji . ok la tuh .

sekali pandang nasi goreng ni biase biase saje . nothing spesel . tak ade uniknya . aku suap sesudu nasi goreng . sedap . tak puas hati . suap lagi sekali . hmmm.. sedap . nak pastikan betul betul . kali ni aku suap dua sudu pulak . konpem . memang sedap ! sebenarnya , nasi goreng ni biase biase saje . tadi aku kan dah cakap biase biase saje . cuma sambal nye mampu bekap nasi goreng common . patutla pelanggan boleh tahan ramai . oo yeke .

tibe tibe 3 orang laki berumur lingkungan 25 ke atas datang dari arah belakang aku menuju ke meja depan sebelah kiri aku . sorang tuh ade rupe tapi tak hensem . bolela dikatakan macho siket . siket je . itupun sebesar tahi lalat di pipi kiri dia . sorang lagi yang berkemeja pepel belang belang halus serong berdegree 45 darjah muke puteh . ade rupe . muke pun boleh tahan . hensem . hihi . tapi yang sorang pulak aku tak perasan lak muke depan dia camane . sebab hape ? aku mampu skodeng dari belakang saje . sekali tengok dari belakang , aku ghase dia ni skema berkacamata noob hitam . berkacamata noob tak semestinya skema . ade gaya tahu . tapi laki ni memang obvious nampak skema . nguehaha .

aku agak diorang ni pekerja opis sekitar yong peng . mane mungkin diorang ni bekerja di segamat . nak kena bantai ngan bos diorang keluar makan berjam jam ?

tak lame kemudian . horlicks aku order tadi sampai . panas . memang kena order panas . pagi tu sejuk . nak suruh aku mati minum ais ke ? tapi horlicks ni panas dia lain macam siket . terlampau panas . aku kacau sekali . berkepul kepul asap terbang . berkepul kepul ? macam hyperbola . aku ghase tu je kan kate adjektif tuk asap . takkan asap bercucuran pulak kan . lagi lagi sudah dua tahun aku dah tak masuk kelas belajar bm yerk . even gitu , aku masih ade title gadis melayu terakhir heh .

aku ingatkan hanye air panas je mampu hasilkan asap kepul kepul . sebab ade gak asap berpower besar terbang ke arah aku . bau pun boleh tahan . tak sedap mane . sedap lagi bau sisha berperisa strawberi . patut la . bau ni datang dari puntung rokok kat meja 3 officer tadi . tapi cuma 2 orang je sedang merokok . sorang lagi masih suci kodd . cube kau teka sape sorang tuh ? op coz si laki kacamata bingkai itam skema tadi . nampak bebenor laki tu skema pure kan . kahkah

perlu ke merokok di gerai tepi jalan ? tidaklah perlu . tapi itu bukan perbuatan terlarang . sign dilarang merokok haram muncul . kau ingat ni restoren mahal cekik darah berekon ? come on lah , ni gerai tepi jalan ok . aku tak salahkan mok cek tak tampal sign larangan tuh . tapi please la jadik rakyat biase yang prihatin keadaan sekeliling . kalau nak bunuh diri sorang sorang tu jangan libatkan orang lain . semua orang tau asap rokok membahayakan kesihatan orang sekeliling perokok separa tegar . bukan setakat perempuan bunting 9 bulan tinggal tunggu hari mau beranak boleh gugur kandungan , gadis sopan santun berbudi bahase berkulit tegang tanpe memakai safi rania gold pun bole mati cepat tahu !

dia pun sesak nafas tahu !

peace =]

No comments:

Post a Comment