status ;)

aku rindu dia-colet

Sunday, June 12, 2011

af 9 .

assalammualaikum ! hai semua !

*menulis sambil mate meliar liar ke skrin tv *

hari ni hari bersejarah . hari bersejarah buat Astro ria . tapii sejarah ni takdela mampu masuk buku teks form 3 tahun depan . itu melampau tahu .konsert af terakhir malam ni . orang astro kate , tahun depan konset ni dah takde . itu orang astro cakap lah . kalo dorang tipuu memang kena bantaii . aku ngantuk . tapi aku sanggup bersengkang mata demi tengok konset free ni . nape free ? memang free lah sebab buat kat putrajaya . luas mane kawasan putrajaye tuh . tak main tiket tiket dah .

aku ngaku aku dulu fanatik giler ngan af . dulu bilek abah aku je ada astro . kate abah , astro tak boleh letak kat ruang tamu . nanti anak anak dia leka . yeke abah? itu abah punye hak la kann . biarlah . yang penting , mase malam konset af aku mesti volentiyer nak picit picit kaki abah . semata mata nak tengok af . aku biase pakat ngan adah . adek bawah aku . dia picit kaki kiri aku kanan . jari jemari kitorang sibuk urut tapak kaki abah . mata lak asyik ngan persembahan peserta af .

naif nye aku dulu . time af 1 andd 2 pasti aku alert habes . tapi aku setopp mase af 3 sampai 7 . sebab ape ? aku dah jadik warga semekas . budak hostel hingusan . hihi . haram astro wujud kat hostel . tu pun aku jarang jarang tengok tv . ramai orang . serabut . malas nak main cop cop tempat depan tv . pastuh nak kena gadoh rebut rebut kushen plak . leceh .

af 8 lak time aku sudah berhenti khidmat sebagai budak sekolah . goyang kaki kat rumah saje . menganggur . makan . tido . facebook . itu aje aku mampu buat . af season lak mule setat . aku pown join sibling aku tengok af . bole kate aku tak miss langsung tiap tiap konset . kalo aku terlepas tengok . aku mesti tengok ulang tayang . hehe . sampai aku mule jatuh hati sampai same shahir . oh , shahir , aura mu sangat mengancam . mawi pown tak mampu menawan aku tau . kau hebat . ade rupe . suare pown gah . cume 1 je , kau jangan tergelincir dari jalan yang benar sudah , nanti aku curang dari kau eh . hikhik .

sekarang plakk tibe af9 . aku lak dah masuk kms . tak sempat kenal artis artis af tahu . konset final ni lah baru aku kenal sape itu hazama si muke chumel , fina si hitam manis , lena si suare serak serak basah , azli si si takde yg menarik ngan dia . loser . aku pelik . fina tuh hitam manis , tapi atas pentas bukan main puteh berseri . nape yek ?? make up tebal sangat ? mungkin . faktor pencahayaan ? mungkin jugak . lepas ni , perempuan yang mau puteh melepak tak payah beli alaisyah , safi rania , garnier , shahirah , alat komestik bagaih . gi latih vokal sudah cukup memadai . try ujibakat af . kau masuk gerenti kau puteh . kahkahkah .

hah , satu lagi . nape hazama juare malam ni ?? aku tak paham . bile dia cakap cam biase . sumpah suare sumbang . haha . lari kekiutan dia . nak wat camane . itukan takdir . tak boleh dipersoalkan . masing masing ade rezeki masing masing tahu .

aku tak dapat terima kekekejuaraan hazama . mungkin undian adah tadi telah mengubah segala galanya . sampai si hazama muke kiut tu menang ?? sape tahu boleh jadii . ataupun aku frust kerna si shahir suare ganteng tak muncul muncul di kace tv ? aznil kate , shahir saket tak boleh datang . ke dia sudah sangkut same si che rozita che wann ? ohh , tidak .. cinta ini membunuhku . tssk tskkk tskk .

aku pikir pikir alek af ni tak adil . kau ade rupe kau ade personaliti kau ade gaye baru boleh maju ke depan . kalo ade suare tapi kurang lunak . terus kena tendang . kejam . aku ghase astro patut kasik peluang same mereka . mereka ade bakat terpendam . nape tak tolong asahkan sampai tajam ? ye , dunia ni memang tak adil . dan masing masing ade haluan sendiri . maybe , jadik artis ni bukan pilihan yang betol bagi mereka . mereka akan kecundang akhirnya . kerna tittle artis juge , rumah tangge mereka mampu musnah . tiap perkara ade hikmah . ingat tahu ?

dan aku sedar . fanatik ngan af pown takde gunenya . bukan boleh buat kau kaye . baik aku aku pikir sesuatu tuk mengubah dunia kann . sekarang dunia makin kehilangan air . so , ape tindakan kite ?

peace =]

No comments:

Post a Comment