status ;)

aku rindu dia-colet

Saturday, June 11, 2011

polisi tiket ktm klasik

Yo ! whassup whassup mann !

skarang ni aku dah jarang jarang update belog . bukan aku ghase malas malas sangat . tapi aku baru habes exam . ceh , bajet aku budak skema kacamata noob study kuat kuat en . kehkeh . mimpi .

ekceli , aku nak inform aku baru balek segamat . haha . (kecah shiall) semalam aku naik train dari seremban mau turun segamat . aku sampai ktm pukul 9.15 . so , aku beli tiket train pukul 10 am punye . awal punye tahu . tiket ekonomi plakk takde . nak tak nak aku kena beli tiket superior berharga 28 hengget . ini semua demi ibu bapa gue terchentaa di segamat . hihi . aku nak balek awal . tiket ekonomi lak hanye 17 hengget . naek bas plak 11 hengget 30 sen saje . ape kan daya . barang aku banyak . berat . bahu plak sudah saket sebelah . naseb baek aku tak sandang beg sampai jalan pown senget sebelah . macam org giler tahu . oleh itu , aku malas pergi jalan jalan sampai t1 ambik bas kat situ .

cam biase . bile da nak dekat pukul 10 mesti kena get ready di platform 1. takut kena tinggal baii . tak memasal aku kena beli tiket lagi sekali . tak sanggup kau tahu .

tungu tunggu tunggu punye tunggu . ade 1 ktm ke sungai gadut tibe . wanita ke banggla ke mok cek pok cek ke semua get ready beratur kiri kanan pintu train . kasik laluan . kasik orang keluar dulu jalan . bagus . aku kagum . ini memang boleh dicontohi ye . hihi .

ade sorang gadis bertubuh gempal yang hanya memakai t shirt ngan seluar jin menuju ke arah aku . dari paras rupe dia aku agak dia lebih tua dari aku . mungkin setuden u nak pulang ke kampung halaman . mane mungkin setuden u nak pergi ke el . ke el bertentangan arah dengan segamat . lagi lagi pakaian dia tidak la over seperti remaje ke el memakai shawl sanggul tinggi gunung . bajet budak bandar . nguehaha .

aku ghase aku dah merepek . kite pusing balek masuk stesen . hah , cakap pasal kakak tadi kann . dia tanye aku camane nak pergi senawang . haih , aku ni anak jati segamat bukan soromban . bermaustautin kat soromban pun tak sampai setahun . aku takde pilihan . terpakse buat muke cool . muke yakiin . muke bajet tahu semua . aku jawab jela . act , dia tak payah turun train awal2 cz sg gadut ngan senawang 1 way . dah akak tu konpius . coz dlm train tadi cakap soromban ni last stesen . mane la aku tauu akak oii . tren tu giler kodd .

so, akak tu tatau nak buat ape . make , dia pun berborak borak ngan aku sementara menunggu tren sg gadut dia tibe . dia ni setuden civil engineering upm . so , takdak tajuk . kitorang cakap pasal peluang pekerjaan for engineer . jam plak sudah menunjukkan pukul 10 . tapi train ke singapore tak tiba tiba . haih , marah gue .

sudah sejam aku tunggu . akak tu plak dah selamat naik tren sungai gadut dia . aku ? mati kebosanan . aku pown tanye c keling baju biru pegawai ktm . bile train gue mau sampai . dia kate , jap gi tanye boss ... hapela . tak alert langsung . dia datang balek . dia kate pukul 12 nanti . wth ?screw u !

serius sangat bosan . aku terpacak saje di platform 1 saje . naseb baek banyak bangkuu . aku pun habeskan mase dengan menelan kuaci cacheer 1 hengget 20 sen sambil bace novel . nampak sangat aku cam budak skema suke membace . salah . itu saje yang aku mampu buat tahu .

aku kire kire train aku sudah lewat 2 jam . kalo ikut polisi ktm klasik dolu dolu . train lewat 2 jam boleh kelim duet balek . omputih cakap , fully refund u oulls . biase nye polisi ni tulis kat belakang tiket . aku pun bukak balek lipatan tiket aku yang dah semat diselit dalam kocek aku . aku belek belek tiket itu . tapi malangnye , belakang tiket tu kosong . tatau la plakk polisi tu ade lagi ke takk . malas nak pergi kaunter tanye .sebab kalo takdak wat malu weh . kihkih .

aku percaye . tiap takdir ade hikmah nye . bile aku duduk kat bangku sorang sorang cam orang loser .cam orang nak gi hiking pown ade . sebab kenape? sebab aku sandang beg pack ke hulu ke hilir . nak wat camane . aku kena bawak balek gakk beg itu . kasik pulang same kakak kandung gue . tapii kan adela 2 3 orang tanye aku camane nak pergi ke el . maklumlah platform ke ke el da tukor . so , kat situ aku nampak . aku mampu jadik pemandu pelancong . hihi .

ahhhh ! merepek . nak jadik engineer . engineer jela . gatal gatal nak tukor kos ade apehal ? o.0"

esok , 1st day aku kije . itu saje care aku habeskan mase cuti 3 minggu . dan juge care aku mematangkan diri aku ni . tapi muke tetap maintain baby face ukey . ngehngeh . dan juge care aku berdiri atas kaki sendiri . ye , i'm already 19 . so what?

k chalow!



peace =]

No comments:

Post a Comment